Kış mevsimi de diğer mevsimler gibi bir mevsim ama diğer mevsimlerden daha zor ve pahalı bir mevsimdir.
Zengin tabakasının etkilenmeyen ama düşük gelirli insanların etkilendiği, hatta dar gelirli insanların çok etkilendiği ve madur kaldığı bir zaman dilimidir.
Bir babanın ay sonunu nasıl getiririm düşüncesinin yarattığı mutsuzluk. Bir annenin evlatlarının gözünün önünde üşümesi ve yeterli gıdayı bulup yedirememesinin yarattığı çöküntü. Bizim toplumumuzun en güzel alışkanlığı şükretmektir.
Ama şükretmekle yaşanan mağduriyetin üstesinden gelinmiyor.
Kombinin açma düğmesine tehlikeli bir maddeymiş gibi bakıp da yaklaşamamak ne acı. Bu durumu kendine bile açıklayamazken çocuklara nasıl açıklayabilirdi.
Gelirde eşit dağılım olmadığı, "Her yerde böyle şeyler olur." diyemiyordu.
Çalışmanın bir ibadet olduğunu biliyordu, ne kadar çalışırsa çalışsın, kazandığı parayla faturaları karşılayamıyordu
Temel yiyecekleri karşılayamazken bir tiyatroya, sinemaya…hayalini bile kuramadıkları bir hayatı nasıl yaşayabilirlerdi.
Yöneticilerin, iş verenlerin… bir an önce zengin olup köşeyi dönme hırslarından ve aç gözlülüklerinden, çalışanının ve insanların ne kadar mağdur kaldığını anlayamıyorlardı.
Yaradan, Dünya'yı bir düzen üzerine oturtmuş ve her şey yolunda gidiyordu.
Yaradan, bütün canlıların en zekisi olarak insanı yaratmış, bir de vicdan vermiş adaletli olabilmesi için. Ama ne vicdan ne adalet ne de gelir dağılımı eşitliği kalmış durumda.
İnsanlar kendi aralarında eşit davranırken diğer canlıları da korumaları gerekirdi. Nasıl olacaktı bu durum?
Dar gelirli insan kendini, çocuklarını ve ailesini duyuramaz, ısıtamazken diğer canlılarla nasıl ilgilenebilirdi?
“Aça dokuz yorgan örtmüşler yine uyuyamamış.”
Neden dar gelirli; çalıp çırparak zengin olmuş insan gibi kış mevsiminin güzelliğini, cömertliğini göremiyor da yalnız barınma ve gıda düşünüyordu.
Dürüst insan; çalışıp ve ulaştığı maddi, manevi zenginliği yıllar içine yayarak elde ederken. Bir günde köşeyi dönmeye çalışan, uyanık geçinenlerin bu düzeni bozmaya hakkı var mı?
Mevsimlerin oluşmasının güzelliğine bakın, bu düzen bozulsa ne olurdu?
Dünya’nın Güneş etrafında yörüngesel hareketinin bir sonucu olarak mevsimler oluşur.
Dünya’da eksen eğikliği olmasaydı Güneş ışınlarının yeryüzüne düşme açısında bir değişim olmayacak ve bu nedenle de mevsimler olmayacaktı. Fakat her şey olması gerektiği gibi olduğu ve devam ettiği gibi olduğu için mevsimler oluşmaya devam etmektedir.
Elinde bir fincan çayı, kahvesi…olup da bu mucizevi yağmur ve kar yağışını izleyemiyorsa, mis gibi buram buram ıhlamur kokusu sarmıyorsa ve her evde kestane pişmiyorsa; elinde kitabıyla bu duruma şahit olamıyorsa, masalsız bir ev, ve ailesiyle sıcacık yuva tadını çıkaramıyorsa insanlar arasındaki düzende bir sorun ve bozulma var demektir.
Düzen bozulmasa bütün hayvanlar da kendi doğal ortamında kendilerini doyuracaklardı ve insanoğlu bir lokma ekmek versin diye beklemek zorunda kalmayacaklardı.
Bu düzen bozulmasa insanların bir yarısı keyif ve sefasındayken, bir yarısının kendilerine bir lokma yiyecek vermelerini beklemek zorunda kalmayacaklardı.
Herkes kendi vicdanını bir yoklasın. Cenneti uzakta aramayın, bu dünya bir cennet ve zenginliği herkese yeter. Sağduyu, vicdan, adalet yerli yerinde olsun yeterki.
Allah’ın yarattığı her mevsim çok güzel, hepsinin bir amacı var. Kış mevsimi olmasa bahara nasıl hazır olurdu doğa? Gelin gibi süslenmiş ağaçlar, rengarenk çiçekler, yeşilin her tonu… Bizleri nasıl karşılayabilirdi.
Ebru Bozcuk
Belki Yaz Erken Gelir
Mine Çağlıyan
Sonsuzluğun Frekansı -12 / Gölge Güçlerin Yükselişi
Hakan Cucunel
Eylül Geldi
Ümmügülsüm Hasyıldırım
Bir Dilek Tut
Şükrü Doruk
Dil Hassasiyeti: Sözün Yükü, Sessizliğin Hikmeti
Yusuf Sarıkaya
Paşaköy Hasan Paşa Camii / Yozgat
Hilmi Yavuz
Selahattin Hilav
Gevher Aktaş Demirkaya
Gelincik Çiçeğinin Bize Anlattıkları
Sedat İlhan
Kurduğum Dengelerim /3
Deniz İmre
Küçük Bir Ülke
Serhan Poyraz
Kadınlar / Charles Bukowski
Nevin Bahtişen
Yazdıkça İyileşir İyileştikçe Yazar
Dilek Tuna Memişoğlu
Bayram Hoş Bir Sadâ
Musa Aşkın
İnsanın Görünmeyen Mirası
Mehmet Şahan
Paylaşmak /2
Prof. Dr. Nevzat Tarhan
Ben Toksik miyim?
Hamiyet Su Kopartan
Sağlıcakla
Ahmet Furkan Demir
Pasife Alınmış Hayatlar
Hüseyin Uyar
Dilaver'in Entelektüel Durumu Hakkında
Suna Türkmen Güngör
Endeeni Eledivesen Diyom
Sami Çelik
Her Nisan Ayı Yaklaştığında...
Demet Mannaş Kervan
Sorgula
Ayşe Parlar Gürkan
Ah Neo!
Haluk Özdil
Yazdım Çünkü O Bir Anneydi ve Tek Suçu Kadın Olmaktı
Ümit Polat
Hakan Bahçeci’nin Öykü Yoculuğu
Muhammet Çavdar
Bir Uyku Bin Ölüm
Reyhan Mete
Ey Ruh! Geldiysen Üç Kez Tıkla
Esedullah Oğuz
İçimiz Dışımız Suriye
Cengiz Hortoğlu
Mutlu Olmak mı Nasıl Yani?
Ufuk Batum
Yediği Ayazı Unutmamak
Uzman Klinik Psikolog, Dr. Ezgi Yaz
Hayat Gökyüzüdür, Bakış Açımız da Teleskop
Tamer Şahin
Dünyalı Barış Manço
Kadir Çelik
Affet Bizi Güzelhisar