AÇLIK SANATÇISI / FRANZ KAFKA
Franz Kafka'nın eserlerini severek okurum. Özellikle her eserinde kendi kişiliğinin yer aldığını hissettiğim noktalar (onun kendini sürekli güçsüz ve çaresiz hissetmesi, korkuları, yalnızlığı ve içine kapanıklığı) bana daha ilginç gelir.
Bu kitabının içerisinde dört novellası bulunmakta. Her novella sanatçıyı, sanatçının duygularını ele almaktadır. Özellikle de dünyada kapitalist düzenin baskın olması sonucu eski sanat ve sanatçıların değerlerinin anlaşılamaması, daha doğrusu toplumda bir karşılık bulamamasının hazin anlatımları mevcuttur.
Her novella birbirinden güzel, duygusal ve düşündürücüydü. Kitaba adını veren novellada ise eskiden var olup da büyük ilgi gösterilen; ancak giderek unutulmakta olan bir sanat anlatılmaya çalışılmaktadır. Ancak toplum o kadar yozlaşmıştır ki sanata hiç ilgi gösterilmediği gibi sanatı uygulayan sanatçı tadını alamadığı yaşamda tüm tat ve renkleri reddetmiş, unutulmuştur, hatta ölüme terk edilmiştir.
Oldukça düşündürücü, duygulu, akıcı ve psikolojik içerikli bir kitap. Her Kafka okuyuşumdan sonra aldığım tat anlatılmaz.
Editör: Hamiyet Su Kopartan



















Hakan Yakıcı
Emeğinize sağlık..Kafka'nın adını ilk kez sizden duyduğum bir eseriyle ilgili kıymetli bir okuma olmuş. 2 yıl önce
İrfan Erdoğan
Teşekkür ederim,ben de alıp okumak isterim... 2 yıl önce